Entitate Calificată acreditată de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română
Qualified Entity accredited by the Romanian Civil Aeronautical Authority
REGLEMENTĂRI AERONAVE
AERONAVELE ULTRAUȘOARE MOTORIZATE
Conform Anexei 1 la OMTCT nr. 630 din 2007 cu modificările și completările ulterioare, aeronavele ultraușoare motorizate (ULM) sunt considerate următoarele:
-
Aeronave cu cel mult două locuri, inclusiv pilotul, după cum urmează:
-
Paraşutele cu motor (motoparaşutele, motoparapantele, paramotoarele);
-
Deltaplanele cu motor (motodeltaplanele);
-
Planoarele motorizate ultrauşoare (motoplanoarele, planoarele cu motorizare auxiliară);
-
Avioanele ultrauşoare;
-
Girocopterele ultrauşoare (autogirele);
-
Elicopterele ultrauşoare;
-
Dirijabilele ultrauşoare.
-
Oricare din aeronavele de mai sus care:
a) sunt special proiectate sau modificate în scopuri experimentale, ştiinţifice sau de cercetare şi sunt produse cel mai probabil în număr foarte limitat, sau
b)pentru care sarcinile de fabricare şi asamblare sunt efectuate în proporţie de cel puţin 51% de un amator sau de o asociaţie de amatori fără scop lucrativ, pentru folosinţă proprie şi fără scopuri comerciale inclusiv cele furnizate sub formă de set de asamblat.
Aeronavele ultrauşoare motorizate avansate sunt în general clasele de aeronave construite în conformitate cu normele tehnice prevăzute la Capitolul 7 din RACR-CCO ULM; au viteza de sustentaţie măsurabilă sau viteza minimă de zbor stabilizat în configuraţie de aterizare ce nu depăşeşte 65 km/h (viteză calibrată - CAS).
Aeronavele ultrauşoare motorizate primare sunt în general clase de aeronave care nu sunt construite în conformitate cu normele tehnice prevăzute la Capitolul 7 din RACR-CCO ULM; au viteza de sustentaţie măsurabilă sau viteza minimă de zbor stabilizat în configuraţie de aterizare ce nu depăşeşte 83 km/h (viteză calibrată - CAS).